Annons:
Etikettsäsonger
Läst 2077 ggr
IngaTrnqvist
2015-10-18 02:02

*Spoilers* S11 diskussionstråd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två avsnitt in på den nya säsongen, känns som att en diskussionstråd är på sin plats. Fritt fram att diskutera de nyaste avsnitten och olika teorier, alltså.

Jag funderar på den här med The Darkness' vessel. I Deans flashbacks/visions i Out of the Darkness, Into the Fire (E1) är The Darkness/Amara vuxen, medan hon på sjukhuset är en baby, och i slutet på Form and Void (E2) en toddler. Undrar hur lång tid det kommer ta tills hon blir vuxen, och vad meningen med den utveckligen är, om vi kommer få se det. Kanske för att på något sett få Dean att samarbeta (likt Ruby manipulerade Sam i S4?). I första avsnittet säger hon ju att han inte kan göra något, då de har ett band via Mark of Cain.  Blir spännande att se hur det utvecklas i alla fall.

Infected!Sam-storyn gick ganska snabbt, känns det som, och boten verkade ganska simpel. Funderar om det verkligen var så lätt, eller om det kommer komma tillbaka. En annan teori jag har är att resten av hans storyline denna säsongen, åtminstone fram till midseason, kommer vara att God bestraffar honom för att han lät The Darkness fri, genom att ge honom flashbacks från the Cage. Både Jared och Jeremy Carver (manusskrivare) nämnde även att Sam kommer att få visions "of a higher power" (ca. 2.30 min in). Dessutom, var det bara jag som tyckte mig höra Lucifers röst i början när Sam botade sig själv?  Samt kom jag och tänka på de svarta ådrorna (?) i S4E21 som han fick när han vad beroende av demon blood. Om de kan ha med saken att göra, och om vi får se det igen (Jared nämnde ju dessutom Sams demon blood på sin twitter i juli).  Jag överanalyserar det här alldeles för mycket, känns det som, haha. 

Det allra sista vi fick se i senaste avsnittet var att bröderna åkte tillbaka till bunkern, där de hittade Castiel, fortfarande påverkad av the attack dog spell. Jag tror att han kommer att bli botad ganska snart, frågan är bara hur.. 

Bilderna tillhör The CW Network.

This is our roundtable interview with Supernatural's Jared Padalecki (Sam) in the Supernatural press room at San Diego Comic Con on July 12th. He drops some...
  • Redigerat 2021-02-02 19:24 av Niklas
Annons:
IngaTrnqvist
2015-10-28 12:02
#1

Baby's (impalans) avsnitt ikväll/imorgon! :D

Moalinn
2015-12-11 18:37
#2

Vad tusan är det Cas var/är "påverkad" av? Tror aldrig jag uppfattade detta, utan helt plötsligt var han helt knäpp haha!

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2015-12-11 21:19
#3

#2 Rowena kastade en dog attack spell  på honom i slutet av 10.23. 

Funderar dock på hur mycket Netflix han behöver för att bli normal igen.. Så besviken på att han bara varit med i fyra avsnitt denna säsongen hittills, och inte ens i säsongsfinalen :/

sanpire
2015-12-11 23:19
#4

#3 är också lite besviken över att de inte ens tog med honom i höstfinalen =/

Moalinn
2015-12-11 23:26
#5

#3 Ah, sedär ja! Undrar också lite över hur mycket netflix han behöver för att bli normal igen, haha.

Jag märker ju att jag är väldigt dålig på att minnas avsnitt och säsonger. 😂

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2015-12-11 23:30
#6

#4 haha mid season finale* menar jag såklart. Ja, men enligt Mishas IMDb kommer han vara med i vårpremiären i alla fall (y)
11.10 verkar bli intressant, förresten.. x)

Annons:
Moalinn
2015-12-11 23:34
#7

"MUM LOOK I GOT A SAM 😃" Så det är inge mer supernatural förrän nästa år? Det är ju också extremt deprimerande, nu när Lucifer kom tillbaka och allt.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2015-12-11 23:44
#8

SANTA! :D :D

Lite konstigt med en julspecial i januari dock, kan jag tycka. Om det nu kommer med i avsnittet. Haha, orkar inte heller vänta så länge efter de lämnar så stora cliffhangers.. Poor Sammy 💔

IngaTrnqvist
2016-01-24 18:24
#9

Lucifer!Cas… 😮

Undrar dock hur Cas kunde säga ja, borde inte Jimmy behöva göra det? Eller det kanske är för att Jimmy är död, och Cas "äger" hans meatsuit. Måste bara säga att jag är väldigt imponerad över hur klockrent Misha gjorde Marks Lucifer, märkte direkt att det var något. Och vilken twist, blir spännande att se vad som händer i kommande avsnitt.

sanpire
2016-01-24 18:41
#10

Funderade också på det med meatsuit, kan kanske ha att göra med att Cas och Lucy är brorsor (?) som gör att det funkar men jag vet inte :o

Maleficum
2016-01-28 21:55
#11

#9 Tycker det ska bli skoj att se Misha göra mer av Lucifer, han har ju verkligen potential att spela lite mer "levande" karaktärer (även om jag älskar honom som Cas).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

IngaTrnqvist
2016-01-28 23:41
#12

#11 Har du sett 11x11 än? Casifer är Misha, pretty much (förutom det där med att gå runt och döda folk då). Var lite tveksam till idén först, men han gör det så bra så ser fram emot att se mer av det!

Maleficum
2016-01-29 11:39
#13

Japp, sett det :) Gillar när de måste spela någon annan så man verkligen får se vilka talanger skådisarna har.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
IngaTrnqvist
2016-01-29 21:44
#14

Tyckte det var så kul med den döva tjejen (Marlene/Eileen) i senaste avsnittet, hoppas hon kommer tillbaka (Särskilt som de dödade Rowena. Är inte okej med det, inte alls). Ja, han har ju gjort en hel del olika nu, men detta är nog min favorit utöver vanliga Castiel :)

Maleficum
2016-01-29 22:10
#15

Vill också ha tillbaka den döva tjejen i framtiden =D

Önskar dem kunde återuppliva Charlie också fast vet inte hur de skulle lösa det eftersom de brände kroppen.

Sen funderar jag på om Crowley verkligen kommer blir helt "ond" igen och sluta hjälpa Sam och Dean eller om han kommer ställa sig på deras sida mot Lucifer och Amara.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

IngaTrnqvist
2016-01-29 22:34
#16

Charlie är min favorit av alla kvinnliga karaktärer. Älskar Felicia Day!
Kanske som en ande om det finns något föremål, kanske hennes dator eller iPad. 

Han hjälpte ju Sam att prata med Lucifer och sen även Dean och Cas, så jag tror fortfarande att han kommer hjälpa dem. Verkar som att han också är rädd för The Darkness. Tänker på det han sa när Sam skulle döda honom i slutet på förra säsongen, men tror inte att han blir helt ond igen.

IngaTrnqvist
2016-02-26 16:31
#17

Alltså scenen med Dean i ringen i denna veckans avsnitt är nog en av mina favoriter denna säsongen! Äntligen får de vara glada för en gångs skull.

Tydligen ska de ha ett litet hiatus nu igen, nästa avsnitt är 23 mars.. Men det blir ett story arc-avsnitt. Tycker att de har varit så himla bra denna säsongen, särskilt som de har två stora villains samtidigt. 
Men ser ut som Sam har blivit huggen i trailern, varför alltid just honom? :(

Moalinn
2016-04-15 13:13
#18

Vet man när nästa avsnitt kommer?

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

IngaTrnqvist
2016-04-15 13:17
#19

#18 Nästa avsnitt är 27 April, om två veckor.

Maleficum
2016-05-05 10:49
#20

Hur tror ni denna säsong kommer sluta? Med tanke på att Chuck är tillbaka? Vad kommer nästa säsong har för "supermonster" om de lyckas fånga Amara i denna?

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
IngaTrnqvist
2016-05-23 23:14
#21

Tror att någon kommer dö, eftersom Billie är med i avsnittet, kanske något om The Empty? Sen funderar jag på att om de väl låser in Amara igen, hur blir det då med att någon (på jorden?) måste bära Mark of Cain? Å andra sidan tycker jag att den historian är lite väl långdragen, så hade gärna sett en ny story. Så taggad på finalen dock!

IngaTrnqvist
2016-05-29 01:25
#22

Alltså den finalen var lite.. Oväntad? Lite väl snabbfix, kan jag tycka. Blev lite besviken att de inte tog det hela vägen med Dean/bomb-grejen. Och sen den där engelska Men of Letters-tjejen? Undrar vad som egentligen hände där eftersom kulan inte träffade något.. Och Mary!

Maleficum
2016-05-29 08:15
#23

Kände lite lika. Vart lite antiklimatiskt..

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

vendelay
2016-06-06 22:57
#24

Är det bara jag som verkligen ogillade att Mary kom tillbaka?? Jag förstår att hon är otroligt viktig för speciellt Dean men vad ska hon göra för honom nu? De kan ju knappast flytta hem till mamma och bli nattade. Hon lär hata att de jagar. Jag hade verkligen önskat att det var Lisa & Ben som kom tillbaka och mindes honom. Så han bara kan få vara lycklig för helvete 😕

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Upp till toppen
Annons: